איך להחליט איזה אתר לקנות?
לפני שמתחילים לצלול פנימה ולרכוש אתרי אינטרנט, כדאי לקחת מעט זמן כדי לערוך בחינה עצמית. שאלו את עצמכם את השאלות הקשות והגדירו את את פרופיל רוכש האתר שלכם. תפסו כוס תה חם, שבו במקום שקט עם עט ונייר (או iPad) ושאלו את עצמכם את שלושת השאלות הפשוטות הבאות, המתייחסות לעולם המקוון שלכם:
- במה אני טוב?
- במה אני אוהב לעסוק?
- כיצד אוכל לייצר ערך מוסף?
ברגע שסיימתם, כנראה שתתאימו לפחות לאחד מששת פרופילי הקונים הבאים:
המשווק המקוון
אתם אוהבים למצוא דרכים להפוך תנועה לשקלים. כשאתם רואים דוח תנועת מבקרים של אתר שבו אלפי מבקרים, אתם חושבים לעצמכם: "כיצד אוכל לגרום לעשרה אחוזים מהם להצטרף לרשימה שלי ולהמיר שני אחוזים מהם ללקוחות משלמים?".
המשווק המקוון אוהב להפוך את התנועה לכסף ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לשרת את קהל האתר. הקונה הזה יחפש לרוב אתרים עם היסטוריה מבוססת של תנועה, תוצאות חיפוש ממוקדות ונישה רווחית. רווח קיים אינו חשוב. החלק המועדף עליכם בGoogle Analytics הוא דוח ההמרות (Conversion rate).
מעצב האתרים
אתם אוהבים עיצוב ממשקי משתמש , CSS,XHTML ולא תחלמו על שימוש בטבלאות במפת האתר. כשאתם נתקלים בעיצוב גרוע של אתר שמדורג טוב במנועי חיפוש ומקבל הר של מבקרים, אתם בוכים על חוסר הצדק. לאנשים כמוכם יש פוטנציאל גבוה לפלפ אתר מהר. אתם יכולים לשפץ אתר – לקנות אותו, לתת לו מתיחת פנים ולמכור אותו. אתם תרצו למצוא אתרים שהם ללא ספק מכוערים, אך בעלי תנועה סבירה ומדורגים טוב בגוגל. כשתשקלו רכישה של אתר, תתמקדו בשיעור הנטישה שלו (Bounce rate) בGoogle Analytics.
המומחה לקידום אתרים
מחשיבים את עצמכם כמעין גורו של קידום אתרים? האם אתם אוהבים מחקר מילות מפתח, בניית לינקים נכנסים, כותרות עמודים ותוכן משופרים? מצוין! עולם פילופ האתרים הוא בשבילכם. כשמחפשים אתרים לקנייה, חפשו אתרים שכבר מצטיינים בדברים שבהם אתם חלשים. אם אתם גרועים בעיצוב וכתיבה, חפש אתר שמעוצב היטב, בעל תוכן מקורי טוב אך מעט לינקים נכנסים ודרוג בינוני. מצאו אתרים שתוכלו להפעיל עליהם את קסמכם בתחום קידום האתרים.
אם אתם יוצרים אמפריית קידום אתרים , אולי תרצו להוסיף לרשת שלכם יחד עם יחסי ציבור גבוהים , גם אתר עם דירוג אלקסה נמוך. החלק המועדף עליכם ב Google Analytics הוא דוח מילות המפתח.
המחבר
אתם כותבים נהדר בשאיפה להיות בלוגרים ואוהבים לייצר עותקים במגוון נושאים. מאידך, יכול להיות שאין לכם את הזמן או הכישורים ליצור בלוג מעוצב היטב.
אתם רוצים להאיץ את התפתחות הבלוג מבלי להזדקק לעיצוב מותאם ומתוכנן משום שזה עלול להיות יקר. אתם גם יודעים שישנן הגבלות על שאר פלטפורמות הבלוג החינמיות ובאמת רוצים שתהיה לכם בעלות על דומיין ונישת בלוג משלכם. אם אתם רק מחפשים תנופת התחלה, אזי ישנו היצע נרחב של אתרים למכירה במחירים סבירים כאן בפלופ. וודאו שאתם קונים ממוכר מבוסס, בעל משובים חיוביים רבים שכנראה גם יוכל לעזור בתהליך ההעברה. כדאי גם לוודא שהבלוג בנוי על פלטפורמת בלוגים פופולרית כמו וורדפרס.
אם תרצו לוותר על עבודה רגילה וליצור תוספת מיידית להכנסתכם על ידי בלוג שכבר מכניס כסף, חפשו בלוג בתחומי הענין שלכם שהינו בעל עבר רווחי. אתם לא לגמרי בטוחים מה זה Google Analytics אבל אתם יודעים שזה חייב להיות חשוב משום שכבר הזכרתי את זה כמה פעמים.
מפתח המוצר
אתם יודעים מה דרוש לבניית מוצר טוב או לפחות כיצד למצוא מישהו אחר שיבצע זאת במסגרת מיקור חוץ. אתם אולי תכניתנים או אנשי רעיונות שיודעים כיצד לשווק מוצר. בדומה לפרופיל המשווק המקוון, תחפשו אתרים עם תנועה ממוקדת ודירוגי חיפוש, אולי מילת מפתח או שם דומיין ממותג ובנוסף לכך אתר שאינו מתורגם מספיק לשטרות. החלק המועדף עליכם ב Google Analytics הוא דוח מילות המפתח.
המשקיע
אתם מחפשים עסקים מקוונים הדורשים מעט השקעת זמן מצדכם. יש לכם גישה לצוות שיכול לבצע את כל מה שנאמר עד כה וגם סכום סביר להשקעה כדי לרכוש אתרים רווחיים. בשורה תחתונה, אתם רוצים למצוא אתרים מבוססים ורווחיים. אתרים ותיקים בעלי היסטוריה של מבקרים, דירוגי חיפוש ורווחיות רגילה. אתם תעריכו את האתרים האלה בהתאם לשיטות הערכה עסקיות ותשלמו בהתאם. אין לכם חלק מועדף ב Google Analytics , אך אתם אוהבים את דוח המעקב של ה e-Commerce, שהעוזר הוירטואלי שלכם שולח לכם בכל חודש.
השתמשו בחוזקות שלכם
לסיכום, בחיפוש אחר השקעה באתר, עשו זאת לפי החוזקות שלכם. מצאו אתרים שכבר מצטיינים בדברים שאינכם טובים בהם או לא אוהבים לעשות.
אהבתם? עזר לכם? שתפו: