5 דרכים להכנת אתר האינטרנט שלך למכירה קלה
מציאת קונה להשקעה בעסק המקוון שיצרת מאפס יכולה להיות רצופת קשיים. זה לא כמו למכור מכונית משומשת או כיסא משרדי ישן; הטבעת את חותמך על האתר, וזה קצת יותר רציני מכמה טביעות ישבן בריפוד. כשבעלי עסקים לא חושבים על מכירה, הם לא חושבים גם על הנקודות שיכולות להפיל מכירה. משתלם לחשוב כמו קונה, גם כאשר אתה והאתר שלך עדיין בירח הדבש.
להלן הנקודות החשובות ביותר שיש לזכור כאשר אתה מנסה לייצב את המיזם האינטרנטי שלך:
1. חשוב כמו קונה פוטנציאלי
נסה להבין את הסיבות שבגללן הקונה יכול להחליט שהעסק שלך אינו מועמד רציני לרכישה. בימים הראשונים של העסק שלך, אתה נוטה להשקיע ולהשקיע במהירות על מנת להמשיך ולצמוח. למרות זאת, אם תרצה למכור בהמשך, הראה איך העסק שלך מתפקד גם בלי השקעות כבדות ומשמעותיות.
עסקים מקוונים מוערכים בעיקר בגלל הרווח השנתי שלהם ולא בגלל הכנסות הברוטו שלהם, משום שהרווחים לעתים קרובות מספקים בסיס חזק המאפשר להעריך את ההחזר על ההשקעה. במקרה זה, כדאי להפסיק את ההשקעות החוזרות הגדולות לפחות 12 חודשים לפני שמנסים למכור, כדי שהקונים יכולו לראות עד כמה רווחי העסק שלך באמת.לבסוף, בעלי עסקים נוהגים להיות מוטים קלות כאשר מדובר בעמידות של העסק שלהם. אם הם לא נתקלו בבעיה או שאף סיכון לא התממש בפועל, הם מתחילים לשכוח שהסיכון קיים כלל. עם זאת, רק בגלל שזה לא "אמיתי" לא מבטל את הקיום של הסיכון, והקונה יזהר מאפשרות זו. לכן, בצע הערכת סיכונים מידי פעם. היה מודע לנקודות הסיכון או נקודות כשל יחידות, כולל שינויים בשוק, בעיות משפטיות פוטנציאליות וכולי.
2. עשה בדיקת נאותות משלך
קונים פוטנציאליים יבצעו תהליך כפול של בדיקת נאותות כאשר הם סוקרים את העסק מקוון שלך: גילוי ואימות.
בשלב הגילוי, הקונה ילמד על העסק שלך תוך ניסיון לענות על השאלה: "אם כל מה שאני רואה הוא אמת, האם כדאי לי לרכוש את העסק הזה?". שלב ההחלטה מבוסס על גורמים רבים, כולל תוחלת החיים הפיננסית של העסק, הזדמנויות לצמיחתו, ומספר המשתמשים הנאמנים שיש לו.
אם התשובה היא "כן, כדאי לי לרכוש את העסק הזה", מתחיל שלב האימות. זה השלב בו הקונה מביט באופן הדוק יותר בכל דבר שעלול לגרום לצרות. הוא ירצה להבטיח כי כל המידע המוצג הנו מדויק ומלא. יתר על כן, הוא כנראה יבקש תיעוד מטעם צד שלישי כדי לסייע בתהליך קבלת ההחלטות שלו.נתח את העסק שלך מנקודת המבט של קונה פוטנציאלי, תוך שימוש בבדיקה בת שני השלבים - בדיוק כפי שהרוכש היה עושה. עשה זאת לעתים קרובות על מנת לזהות שינויים. בדוק מדדים כמו מגמות פיננסיות, שיעורי המרה, ושיעורי הזמנה חוזרת. שאל את עצמך, "האם צריכה לקונה להיות סיבה כלשהי לומר 'לא' לעסק שלי?".
3. שמור על הדוחות הפיננסיים שלך באופן מקצועי
חלק מהעסקים הקטנים עושים את הטעות הקלה של הנהלת חשבונות לא מקצועית. זכורה לי חנות מסחר אלקטרוני מסויימת, בה הבעלים-מפעילה עבדה בצורה חלקה כך במשך שנים - עד שניסתה למשוך קונה. לרוע המזל, בעלת העסק שילבה בין רכישות אישיות והוצאות החברה, ולא השתמשה בתוכנת הנהלת חשבונות נכונה. למרות שחוסר המקצועיות התמימה הזאת לא היתה דרסטית מספיק כדי לדחות את הקונה, זו היתה הסיבה בגללה היא קיבלה סכום נמוך משמעותית עבור העסק שלה ממה שהיא חשבה שתקבל.
שכרו מנהל חשבונות טוב או הקדישו זמן בשגרה כדי לשמור על חשבונות ללא רבב והשתמשו בתוכנה מקצועית. אתם לא תצטערו על המאמץ הנוסף, גם אם אתם לא חושבים למכור בזמן הקרוב.
4. היה כנה
הפתעה! קונים לא אוהבים למצוא שלדים מתלהמים בארון שלך. לפני כמה שנים, עבדתי עם לקוח שעד כמה שאני יכול להגיד, שמר עסק מאוד נקי, דוחות כספיים ללא דופי, ושנים של היסטוריה נהדרת עם הלקוחות. מכירה נראתה באופק. אבל ככל שהתקרבנו לסגירת העסקה, הלקוח הודה שהוא לא הזכיר סוגיה משפטית בעברו. הוא לא חשב שהתביעה המשפטית רצינית מספיק כדי להזכיר את זה לפני שהעסקה החלה; מחשבה זו הוכיחה את עצמה כיקרה. הקונה החל לחשוד במוכר, במחשבה שהמחדל של התביעה המשפטית בוודאי היה מכוון, והעסקה התפוררה בסופו של דבר. להיות כנה מלכתחילה בנוגע לכל הבעיות והטעויות מהעבר, בין אם גדולות או קטנות, יוכיח שאתה אמין מקצועי. זה גם יעזור לך להימנע מעיכובים ואף מהרס בלתי נמנעים, שיגיעו כאשר הבעיות יעלו מאוחר יותר.
5. הרוג את המחבר
אם העסק שלך קשור באופן הדוק מדי אליך כאדם או כמותג אישי, הקונה הפוטנציאלי ישאל את עצמו האם העסק יכול לשרוד בלעדיך. הוא ירגיש פחות בעלות על הרעיון העסקי ויהיה פחות נכון להתרגשות מהרכישה - במיוחד אם יש לך קשרי ספקים שלא ניתנים להעברה או לקוחות שהפכו לחברים אישיים. יכולת ההעברה יכולה להיות הבעיה העיקרית העומד בינך ובין הקונה. רק תחשוב על כל הבלוגים שאתה מכיר: כמה מהם מסתמכים על הקול, התמונות, הדעות, והערכים של היוצר שלהם? כמעט כולם. ואלו לא רק בלוגים. אתרי מסחר אלקטרוני, מגזינים מקוונים, ועסקי SaaS עלולים כולם לסבול מבעיות ביכולת ההעברה שלהם. כאשר קונים באים להסתכל על האתר שלך כמועמד, אבל לא יכולים לראות את עצמם ברעיונות שלך, זו מתחילה להיות בעיה.
מדי פעם גלוש באתר שלך, ואם אתה שם לב למילה "אני" או "לי" שצצות לעתים קרובות מדי, עשה עריכה מהירה. נטרל את הקול והוצא את סדרת הסלפיז שפרסמת. אתה לא צריך להיעלם לחלוטין, אך ודא שאתה נותן לבעלים החדשים את האפשרות להעברה של חלק מהרעיונות שלהם לתבנית שלך.על ידי חשיבה המדמה אתו הקונה, ביצוע בדיקת הנאותות, והוצאה של ה"אני" מדי פעם מהעסק מקוון שלך, אתה יכול לשמור עליו מלהפוך לעסק שאינו ניתן למכירה.
אהבתם? עזר לכם? שתפו: