ציינו מה כלול במכירה של אתר האינטרנט
תוכן
תוכן ייחודי יוצר את הבסיס לאתרים רבים. תוכן יכול להיות בצורת עותק כתוב, קובץ שמע או וידאו, ועשוי לכלול תוכן מותאם למשתמש כמו פרסומים בפורום או הערות בלוג. וודאו כי לבעלים של האתר אותו אתם רוכשים יש סמכות למכור תוכן של אתר כזה. תמיד בדקו מי הוא בעל זכויות היוצרים של התוכן.
מוצרים
האם האתר שמוכר את המוצר והבעלות על המוצר יהיו מועברים אליכם? האתר עשוי לכלול מסמכים דיגיטלים שיועברו אליכם דרך האתר כמו ספרים מקוונים, תוכנה וסקריפטים. אם העסקה כוללת מוצר דיגיטלי, בררו האם למוכר יש סמכות להעביר את הבעלות על המוצר אליכם ולתת לכם זכויות בלעדיות להפיץ את המוצר. אם אתם רוכשים אתר הכולל את הזכויות למכור מוצר דיגיטלי, שאלו את המוכר אם הוא/היא מתכוונים למכור את המוצר שוב במקום אחר.
חברים ומנויים באתר
אם הרווח של אתר מיוצר דרך דמי מנוי באתר או רשימת תפוצה לשיווק, עליכם לוודא שהרשימה הזו כלולה בעסקה. שווה גם לברר לגבי שיעור השחיקה/נטישה של החברים ברשימה הזו. במקרה של רשימות תפוצה לשיווק, ודאו כי המוכר יכול לייצא את רשימת המשתמשים יתרה מכך ודאו כי התוכנה שבה אתם עומדים להשתמש לא דורשת מהמשתמשים המיובאים להסכים שוב להצטרף לרשימה.
קמפיין PPC
קמפיינים של Pay Per Click) PPC) שנבדקו היטב , כמו למשל בGoogle AdWords, יכולים לתרום משמעותית לתנועה באתר ולרווחיותו. בחינה של סטטיסטיקת התנועה באתר אמורה לתת לכם אינדיקציה על כמות התנועה המיוצרת על ידי קמפיינים של PPC. אם PPC תורם משמעותית, וודאו שבעל האתר מתכוון להעביר אליכם את הקמפיין במלואו. שאלו גם אם המוכר מתכוון להשתמש שוב בקמפיין אחרי שמכר אותו, כי אם כן, תתחרו על קליקים!
קישורים נכנסים
למוכרים מסוימים יש גישה לרשתות של אתרים שמעניקים להם את היכולת לקדם בקלות את האתרים שהם מוכרים. לעומת זאת, זה גם אומר שהם יכולים בקלות להסיר קישורים אל האתרים לאחר שנמכרו. בהנתן העובדה שקישורים נכנסים הינם תרומה משמעותית לדרוג חיפוש, הסרת הקישורים לאתר תגרום להשלכות רעות על דרוג ותנועה. שאלו את הבעלים אם הם יכולים לערוב לכך שלא יסירו אף קישור נכנס שבשליטתם.
חשבונות Web 2.0 מקושרים
בעלי אתרים מסוימים נרשמים לחשבונות חינמים של Web 2.0 לשם עזרה בבנית לינקים לאתר. סוג כזה של חשבונות יכולים לכלול Squidoo, WordPress.com, Blogger וחשבונות Tumblr וכן רבים אחרים. חלק מהדפים האלה יכולים להכיל בתוכם דרוג חיפוש טוב להמרת מילות מפתח, כך שכאשר תבצעו את אבחון הקישורים הנכנסים שלכם, בדקו אילו חשבונות Web 2.0 מובילים אל האתר. אם אלו חשובים לעסק של האתר, תרצו לקבל אותם לידיכם כחלק מהעסקה.
שם הדומיין
זה נראה כמובן מאליו, אבל , מוכרים מסוימים רק מתכוונים למכור סקריפט או יישום במקום חבילה הכוללת אתר ושם דומיין. וודאו שהמוכר מתכוון להעביר את הבעלות על האתר אליך.
Content Management System) CMS)
אם האתר פועל על CMS, ודאו שהעסקה כוללת רשיון לבעלות ולהפעלת הCMS. רוב האתרים שנמכרים פועלים בפלטפורמות של קוד פתוח כמו WordPress, ובמקרים אלו אין בעיה, מאידך לא יזיק לבדוק זאת עם הבעלים לפני הצעת המחיר.
אהבתם? עזר לכם? שתפו: